الاقسام
-
علم الاجتماع والخدمة الاجتماعية
-
الهندسة الميكانيكية
-
التأهيل التربوي
-
الهندسة الكهربائية والالكترونية
-
القانون
-
تقنية المعلومات
-
الدراسات الاسلامية
-
الإدارة
-
التاريخ
-
العلوم السياسية
-
تربية وعلم نفس
-
اللغة العربية
-
الاعلام
-
المحاسبة
-
الاقتصاد
-
اللغة الانجليزية
-
الهندسة المدنية
-
التمريض
-
اللغة الفرنسية
-
جغرافيا
-
القسم:
-
المرحلة:
-
رمز المادة:ENL323
-
وحدة المقرر:2
-
الوحدات الأوروبية:4
-
نوع المقرر:نظري
-
حالة المقرر:إجباري
اهداف المقرر
- Part I: Major language trends in twentiethcentury language teaching
- A brief history of language teaching
- The nature of approaches and methods in language teaching
- The Oral Approach and Situational Language Teaching
- The Audiolingual Method Part II: Alternative approaches and methods
- Total Physical Response
- The Silent Way
- Community Language Learning
- Suggestopedia
- Whole Language
- Multiple Intelligences
- Neurolinguistic Programming
- The lexical approach
- CompetencyBased Language Teaching Part III: Current communicative approaches
- Communicative Language Teaching
- The Natural Approach
- Cooperative Language Learning
- ContentBased Instruction
- TaskBased Language Teaching
- The postmethods era
مفر دات المقرر
مراجع المقرر
- 1. Jack C. Richards & Theodore S. Rodgers. Approaches and Methods in Language Teaching 2nd Edition. Cambridge University Press 2001 2. Judit Sarosdy et al. Applied linguistics course book I for BA Students in English. Bolcsesz Konzorcium, 2006