Skip to main content

الاقسام

  • علم الاجتماع والخدمة الاجتماعية
  • الهندسة الميكانيكية
  • التأهيل التربوي
  • الهندسة الكهربائية والالكترونية
  • القانون
  • تقنية المعلومات
  • الدراسات الاسلامية
  • الإدارة
  • التاريخ
  • العلوم السياسية
  • تربية وعلم نفس
  • اللغة العربية
  • الاعلام
  • المحاسبة
  • الاقتصاد
  • اللغة الانجليزية
  • الهندسة المدنية
  • التمريض
  • اللغة الفرنسية
  • جغرافيا

طرق بحث 2

طرق بحث 2

  • القسم:
  • رمز المادة:
    NRS 424
  • المتطلبات المسبقة:
    NRS 324
  • وحدة المقرر:
    3
  • الوحدات الأوروبية:
    6
  • نوع المقرر:
    نظري
  • حالة المقرر:
    إجباري

اهداف المقرر

  • At the end of the course and given actual situation, a group of student will be able to: b. Critique a research study based on stated guidelines. c. Perform a final research defense process (from data gathering, analysis and interpretation of study results, dissemination of the research findings and making appropriate recommendations based on the results of their respective studies). c. Design a written group research study. d. Demonstrate adeptness in communication and presentation skills.

مفر دات المقرر

  • A. The Empirical Phase
  • Measurement and the Assessment of Quantitative Data
  • a. Definition of Measurement
  • b. Levels of Measurement
  • c. Advantages of Measurement
  • Reliability
  • a. Three important aspects of reliability (stability, internal consistency and equivalence)
  • Validity a. Three important aspects of validity (content validity, criterion related validity & construct )
  • b. Sensitivity and Specificity
  • B. The Analytical Phase
  • Analyzing the Quantitative and Qualitative Data
  • a. Descriptive Data Analysis
  • b. Inferential Data Analysis
  • c. Classification of Statistics
  • d. Criteria for Selecting Statistical Tool
  • C. The Dissemination Phase
  • a. Communicating the Research Findings
  • b. Using Research in EvidenceBased Nursing Practice
  • D. Writing the Final Research Report (Handout on Research Report) (Format will be given to the students during the discussion)
  • E. Critiquing of Research Reports
  • a. Guidelines for Use in Critiquing Reports

مراجع المقرر

  • Tan, Crestita, “A Research Guide in Nursing Education” Polit, Denise, “Essentials of Nursing Research Calano, Roel, “Statistics for the Health Profession